Barcelona plog

In de eerste klas  van de middelbare school (inmiddels al 8 jaar geleden) leerde ik Louise kennen. We werden al snel vriendinnen en we zeggen nu al zo’n vijf jaar lang dat we eens een keer op vakantie moeten gaan. Nu was het eindelijk zo ver. Twee weken geleden hebben we een paar daagjes weg geboekt naar Barcelona! Vorige week woensdag vertrokken wij met een bus richting Spanje. Ik ging in totaal 5 dagen weg, maar was daarvan 2 dagen onderweg.

De bedoeling was eigenlijk dat ik ging vloggen en er vandaag een vlog online zou komen. De eerste dag was ik dan ook heel trots op mijzelf, want toen heb ik best wel veel gevlogd. De andere dagen ben ik het alleen helemaal vergeten, waardoor ik te weinig beeld materiaal heb. Wanneer ga ik het vloggen leren!? Gelukkig heb ik wel heel veel foto’s gemaakt en kan ik er dus een plog van maken. Ik heb aardig wat foto’s uitgekozen, dus ik hoop dat je de tijd hebt haha.

Dag 1 en 2

Woensdag vertrokken we rond 14:30 uur vanuit Rotterdam. Rond een uurtje of 7 waren we in Luxemburg en daar stopten we om even te eten. Louise en ik hadden alleen zoveel eten bij dat we het zonde vonden om daar avond te gaan eten. Maar een ijsje ging er wel in haha.

Foto 09-08-16 15 10 29 IMG_2639

Na een lange reis kwamen we donderdagochtend om half 10 in Barcelona aan. Een kwartiertje daarvoor hadden we de mogelijkheid gekregen om ons even om te kleden en de benodigde spullen uit onze koffer te halen. We werden namelijk meteen in de stad afgezet en zouden ’s avonds rond een uurtje of 9 worden opgehaald om naar het hotel te gaan. We hadden dus nog een hele dag te gaan en we waren allebei helemaal versleten. We hadden beiden (bijna) niet geslapen dus we besloten eerst even een zaakje op te zoeken om een bakje koffie te drinken. Even wakker worden! Daarna zijn we een klein rondje gaan lopen over de Ramblas. En toen we echt aan het instorten waren, zijn we naar het strand gelopen en hebben daar een paar uurtjes uitgerust. Dat was echt even genieten!

Barcelona Barcelona

Na een paar uurtjes vonden we dat het tijd werd om toch nog iets te gaan doen, maar toen we eenmaal weer terug in het centrum waren merkten we dat echt iets actief er voor vandaag gewoon even niet inzat. We besloten een terrasje te pakken en hebben daar een heerlijke cocktail gedronken. Daarna was het alweer tijd om te gaan eten. We wilden wel eens tapas proberen omdat iedereen daar zo enthousiast over is. We vonden een restaurantje waar je 4 verschillende tapas als voorgerecht kreeg en daarna kon kiezen voor een pizza of paella. Dat leek ons wel een goed idee, dan konden we het eerst eens even proberen en hadden we alsnog iets wat we sowieso lusten als hoofdgerecht.

BarcelonaBarcelona tapas IMG_2725

De tapas vielen goed in de smaak! Het was echt heerlijk! Toen we klaar waren met eten hadden we nog 2 uurtjes om iets te doen voor we werden op gehaald om naar het hotel te gaan. We besloten richting ‘Parc de la Ciutadella’ te lopen. We hadden gelezen dat dit een heel groot park was. Dit was redelijk dichtbij en daar konden we ook nog een beetje uitrusten. Ideaal! En groot was het park zeker.

Barcelona Parc de la Ciutadella Barcelona Parc de la Ciutadella   Barcelona Parc de la Ciutadella Barcelona Parc de la Ciutadella Barcelona
En toen was het tijd om naar het hotel te gaan. We werden steeds dichtbij het Colombus standbeeld opgehaald, die was niet te missen haha. Toen we in het hotel aankwamen en ingecheckt waren, zijn we allebei even snel onder de douche gesprongen en daarna meteen gaan slapen. De volgende dag werden we weer best vroeg opgehaald en zoals ik al zei waren we helemaal kapot! Ik ben alleen weer zo dom geweest om geen foto’s van het hotel te maken. Maar het was een prima hotel!

Dag 3

Vandaag hadden we een drukke planning. Na een heerlijk ontbijt in het hotel  werden we weer opgehaald door de bus. Je kon er nu voor kiezen om in de stad te worden afgezet of mee te gaan naar Parc Güell. Wij kozen voor het laatste, zodat we even een kijkje in het gratis gedeelte van het park konden kijken. Er is namelijk ook een betaald gedeelte, maar we vonden het zonde om daar een halve dag te besteden aangezien we er maar een paar dagen zijn.

Nadat we een rondje hadden gelopen hadden we 2 uur om 2,5 km terug te lopen naar de stad. Dat is goed te doen dachten wij. Zo konden we langs de kerk Sagrada Familia lopen en langs de Arc de Triomf. Maar onderweg maakten we zoveel stops omdat we steeds leuke winkeltjes tegenkwamen. Hierdoor kwamen we in tijdnood. Om half 2 zouden we namelijk worden opgehaald om naar Camp Nou te gaan, maar om 5 voor half 2 hadden we nog steeds een halve kilometer te gaan. Toen besloten we maar om een taxi te nemen. Uiteindelijk was de bus 10 minuten te laat en hadden we het nog makkelijk kunnen redden. Maarja, liever zo dan dat we straks te laten waren! We moesten er achteraf ook wel om lachen.

Barcelona Park Guëll Barcelona Park GuëllBarcelona Barcelona Sagrada FamiliaBarcelona Arc de Triomf

Camp Nou, het stadion van FC Barcelona, was toch echt wel een van de redenen dat ik een keer naar Barcelona wilde gaan. Veel mensen delen dezelfde passie voor voetbal als ik, maar ook veel mensen zullen het totaal niet begrijpen. Louise is niet zo van de voetbal en interesseert het ook niet heel veel. Ik was dan ook heel erg blij dat ze toch mee wilde gaan voor mij. Ik weet niet hoe ik mij had gevoeld als ik zo dichtbij dit stadion was geweest en het niet had bezocht haha.

FC Barcelona Camp Nou FC Barcelona Camp Nou

Na het bezoek aan het stadion werden we weer in het centrum afgezet. We hadden 2 uurtjes de tijd om te eten, omdat we daarna naar de Magische fontein van Montjuïc zouden gaan om naar de fontein show te kijken. Louise en ik hadden allebei niet zoveel honger, dus het werd even heel simpel naar de Mac. Barcelona Font Màgica MontjuïcBarcelona Font Màgica MontjuïcBarcelona Font Màgica MontjuïcBarcelona Font Màgica Montjuïc Barcelona Font Màgica Montjuïc

Eenmaal aangekomen bij de fontein moesten we nog 1,5 uur wachten voor de show begon. We liepen nog even een rondje, maar omdat het steeds drukker werd zijn we ook maar vast een plekje gaan zoeken. Het uitzicht was er heel mooi. Voordat de fontein show begon trad er nog een dans groep op. Dit was wel heel leuk om even te zien. De fontein show zelf was ook echt prachtig.

Hierna was het tijd om naar het hotel terug te gaan. Ondertussen hadden we de mensen uit de bus steeds beter leren kennen en waren we van plan met zijn allen nog even een drankje te doen in het hotel. Maar eenmaal in het hotel aangekomen waren we toch een stuk meer versleten dan we dachten. Lekker naar bed dus!

Dag 4 (en 5)

De laatste dag in Barcelona werden we weer afgezet in het centrum. Ondanks dat het ontbijt in het hotel heerlijk was, was de koffie er niet te drinken. We hadden hier allebei wel even de behoefte aan dus we gingen op zoek naar een leuke koffiebar. Na 1,5 km lopen vonden we een tentje dat er wel gezellig uit zag en begonnen we de dag met een heerlijke cappuccino. Daarna zijn we door allerlei binnenweggetjes weer terug op de Ramblas gekomen en zijn we doorgelopen tot Plaça Catalunya. Hier hebben we lekker geshopt.

Na het shoppen stond er nog een ding op ons lijstje: met de kabelbaan. Helaas was er een te lange rij en waren we bang dat dit aan de andere kant van de kabelbaan ook zo was en dan zouden we niet op tijd zijn voor de bus ’s avonds. Daarom werd het toch weer het strand. Niet dat we dit erg vonden, want het was elke dag zo warm dat je na een paar kilometer lopen wel toe was aan het strand.

Barcelona BarcelonaBarcelona

Na het strand was het weer tijd om te gaan eten. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar we zijn weer voor de Mac Donalds gegaan. Na het eten hebben we nog een rondje over de Ramblas gelopen, wat souvenir winkeltjes bezocht en zijn we nog op het politiebureau belandt, omdat iemand uit de bus zijn telefoon was gestolen. Toen was het helaas alweer tijd om naar de bus te gaan en weer richting Nederland te gaan. Maar wat waren het drie heerlijke dagen!

Barcelona Ramblas

Ik heb echt respect voor de mensen die als ‘standbeeld’ staan op de Ramblas! Ik sta er elke keer weer met bewondering naar te kijken. Dit vond ik wel een hele leuke, ‘de gekke hoedenmaker’ uit Alice in Wonderland.

Oeps.. Dit is wel een heel lang artikel geworden. Ik hoop dat jullie nog niet in slaap zijn gevallen haha. Ik heb in ieder geval echt genoten van deze paar dagen. Voor het mooie waren 3 volle dagen net iets te kort en had er best nog een dag bij gemogen zodat ik alles had kunnen zien wat ik wilde zien.

Zijn jullie wel eens in Barcelona geweest? Wat vonden jullie het leukst aan de stad?