Celine, Persoonlijk, Reizen

De hoogtepunten van mijn vakantie naar Curaçao

Inmiddels ben ik al bijna 2,5 week terug van het Curaçao. Het was eigenlijk een beetje een kinderdroom die uit kwam, want ik wil al vanaf kleins af aan naar dit heerlijke eiland. Aanstaande woensdag komt de vlog online, maar het leek mij ook wel leuk om er nog een stukje over te vertellen in blogvorm. En er zijn natuurlijk ook heel veel foto’s gemaakt die ik graag met jullie wil delen. In dit artikel vertel ik daarom over mijn hoogtepunten van mijn vakantie naar Curaçao inclusief de leukste foto’s!

Curaçao mambo beach    Curaçao Jan Thiel

Curaçao kokos    Curaçao Grote Knip

Relaxen op het strand

Laat ik beginnen met iets heel simpels, maar toch iets waar ik van te voren enorm naar uitkeek. Lekker relaxen op het strand. Of nou ja, eigenlijk vooral in de zee. Ik ben niet echt een mega strand fan, want als ik zou moeten kiezen tussen een liggen aan een zwembad of op het strand, heeft een zwembad mijn voorkeur. Vooral omdat ik weken na het bezoekje aan het strand nog overal zand vind.
Maar goed, ik dwaal af. In Curaçao heb ik echt zo erg genoten op het strand. Gewoon even verstand op 0, lekker een boek lezen en na een paar minuten liggen bakken in de zon, lekker de zee in en daar uren (niet overdreven) doorbrengen. Ik kan dan echt helemaal in mijn eigen wereldje verdwalen. Echt genieten!

Jan Thiel Baai lag vlak bij ons resort, dus daar ben ik het meest geweest en was best een lekker strand met leuke tentjes. Maar ook hebben we een bezoekje gebracht aan Mambo Beach, Playa Porto Marie en zijn we bij de Grote Knip geweest. Eigenlijk heeft elk strand wel iets eigens en is het er allemaal heerlijk.

Ook ging ik naar Klein Curaçao natuurlijk niet te vergeten, maar daar ga ik later dieper op in.

Curaçao Dolphin Acadamy     Curaçao Dolphin Acadamy

Zwemmen met dolfijnen

Bijna elke vakantie waar de mogelijkheid is roep ik wel dat ik met dolfijnen wil zwemmen. Maar eigenlijk besluit ik altijd om het toch maar niet te doen, want erg goedkoop is het niet. Maar ja, hoe vaak ben je nu op Curaçao? Ik in ieder geval niet jaarlijks. Ook had ik gelezen dat de dolfijnen in Curaçao erg goed behandeld worden. Ze leven daar in de open zee en hebben dus de mogelijkheid om vrij te zijn. Dat en het feit dat de vriendin waarmee ik was het ook graag wilde, waren de redenen om het nu wel te doen. En wat ben ik blij dat ik het gedaan!

Het was echt een ervaring om nooit te vergeten. In totaal waren we 30 minuten in het water. Hoewel dat kort klinkt, was het nog best lang voor mijn gevoel. We mochten met ze zwemmen, met ze onder water duiken en we mochten ze een paar trucjes laten doen. Ik heb ze bijvoorbeeld laten ‘zingen’ en laten draaien en de vriendin waarmee ik was liet ze op ze kop in het water staan. Dat was echt super tof om te zien en om te doen. Het zijn echt prachtige beesten.

Klein Curaçao wrak    Klein Curaçao

Klein Curaçao    Klein Curaçao    Klein Curaçao

Klein Curaçao

Ik benoemde het net al even: Klein Curaçao. Naast het zwemmen met dolfijnen was de trip naar Klein Curaçao echt het allerleukste van de hele vakantie. Alleen de reis er naartoe was al geweldig. We gingen namelijk met een catamaran naar het eiland toe. Ik lag heerlijk te chillen op het net van de catamaran en kon zo heerlijk wegdromen. Aangekomen op het eiland keek ik mijn ogen uit. Het wat er is zo mega helder blauw, dat je de af en toe een schildpad kan zien zwemmen. Ook het zand is er prachtig. Het eiland zelf is erg klein en lekker rustig omdat er maar een paar boten op een dag komen. Als je een stukje gaat lopen kom je een vuurtoren tegen en ook ligt er een oud wrak en een bootje op zijn kant aan de kust. Als je ooit naar Curaçao gaat is dit echt wel een must see vind ik. Het is er echt prachtig.

En een grappig verhaal! Toen we aankwamen bij de catamaran kwam ik mijn buren tegen. Ik was helemaal in shock, want hoe kan het dat je als buren in een klein dorpje in Nederland, elkaar 9 uur vliegen van dat dorpje tegen komt. En dan ga je ook nog eens met dezelfde boottrip naar Klein Curaçao. Ik was echt in shock, nog steeds wel een beetje eigenlijk.

Curaçao    Curaçao Sheta Boka

Curaçao Sheta Boka    Curaçao Chocolobo

Snorkel & eiland tour

Naast de boottrip naar Klein Curaçao hebben we ook nog twee andere trips gedaan. Een snorkel tour en een eiland tour.

Met de snorkel tour gingen we naar de mooiste plekjes op Curaçao om te snorkelen. En mooi waren ze zeker! We hebben zoveel mooie vissen gezien. En ook schildpadden! Dat was echt super tof.

Met de eiland tour zijn we langs wat hoogtepunten van het eiland gegaan. Van het landhuis Chocolobo, waar de enige echte Blue Curaçao wordt geproduceerd, tot een slavenhuisje, naar wat populaire stranden en het nationale park Sheta Boka. Op de terugweg naar het resort gingen we langs een plek waar vaak flamingo’s staan, maar helaas waren ze te ver om er foto’s van te kunnen maken.

Omdat we geen auto hadden gehuurd was deze tours echt ideaal om zo wat verschillende hoogtepunten en snorkelplekjes van het eiland te zien die ver van ons resort lagen. Zo hebben we toch een hoop kunnen zien.

En nog wat fotootjes…

Curaçao Kokos    Curaçao dushi

Curaçao    Curaçao Morena Resort

Curaçao    Curaçao    Curaçao

Curaçao    Curaçao

Curaçao    Curaçao Sheta Boka

Curaçao Jan Thiel    Curaçao    Curaçao

Eigenlijk kan ik zo nog wel even doorgaan, maar ik denk dat ik het hier maar bij laat haha. Woensdag kunnen jullie in de vlog ook nog meer van Curaçao zien. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om zo wat meer te horen over mijn vakantie en om de foto’s te zien!

Ben jij ooit naar Curaçao geweest of zou je dat graag willen? Wat was voor jou het hoogtepunt?

Liefs, Celine

Op de hoogte blijven van CwithC? Volg ons dan op Facebook, Instagram en Youtube.