De irritaties van een caissière

Allereerst wens ik iedereen een heel mooi, gelukkig, liefdevol en gezond 2017! Ik besef nog niet zo goed dat we alweer in een nieuw jaar zitten. Het gaat allemaal zo snel. Wat ik ook nog niet besef, is dat ik zaterdag helemaal niet meer bij de Albert Heijn hoef te werken. Op oudejaarsdag had ik daar namelijk mijn laatste dag. Na bijna 4,5 jaar zit het er toch echt op. Ik kijk dan ook heel erg uit naar het weekend. Dan heb ik voor het eerst sinds tijden weer eens echt weekend! Ik zal het wel gaan missen, en dan vooral mijn collega’s. Maar hoewel ik altijd met plezier gewerkt hebt, is het leven van een caissière niet altijd even leuk. Daarom vandaag even de irritaties van een caissière (tenminste, die ik had) op een rijtje. Om het nieuwe jaar maar even met een zeikblog in te luiden haha.

 

irritaties caissière

 

 

De ‘ik zeg lekker niks tegen je’ klant

“Hallo, goedemorgen!” ….. ….. ….. *Probeert het nog een keer.* “Goedemorgen!” ….. ….. Dit was toch wel mijn allergrootste irritatie. Van die mensen die niks tegen je zeggen en alleen maar met een snauw ja of nee kunnen  zeggen als je vraagt of ze het bonnetje willen. Of gewoon hun oortjes inhouden. Dat vind ik zo asociaal. Het is zo’n kleine moeite om gewoon even gedag te zeggen of te antwoorden op een vraag die ik stel. Ik doe ook gewoon maar mijn werk.

 

Bellende klanten

Datzelfde geldt eigenlijk voor bellende mensen. Negen van de tien keer wacht ik dan ook gewoon tot er word opgehangen. Behalve als de klant zo staat van sorry, ik weet dat het asociaal is, maar ik moet dit telefoontje echt even plegen.

 

“Mag ik je ID even zien?”

Als ik ergens blij ben vanaf te zijn is dat het wel. Niet dat ik moeite had met het vragen, want bij de minste twijfel vroeg ik het al. Maar niet iedereen kon het altijd even goed waarderen. De rollende ogen die je krijgt na het vragen zijn erg fijn. Vooral als het daarna blijkt dat diegene gewoon 21 en geen 26 is en het dus ook gewoon moet laten zien. Wat voor moeite is het ook om heel even dat pasje uit je portemonnee te halen?

 

Irritaties caissière

 

Boze klanten

Als er iets fout gaat of er klopt iets niet, is het allemaal de schuld van (ja, je raad het al) de caissière. Want ja natuurlijk, de caissières hebben er voor gezorgd dat het product verkeerd in de kassa staat en de korting er niet vanaf gehaald wordt. Dat doen we natuurlijk met opzet, zodat we meer winst hebben. Maar echt, mensen denken zo. Laat ik voorop stellen dat ik echt wel begrijp dat je gewoon wilt dat alles klopt en je niet te veel voor iets betaald. Maar om dan boos te worden? Wij zitten daar ook maar gewoon ons werk te doen. En dat is de producten scannen en de klant laten betalen. En er zal echt een oplossing komen, boos worden is niet nodig.

 

irritaties caissière

 

We vragen het de caissière

Terwijl er 500 vakkenvullers in de winkel lopen, lijkt het de klanten vaak toch een beter idee om alle vragen te stellen aan de caissière terwijl er een rij van 8 mensen achter hun staat.  Want ja, wij als caissières zijnde weten natuurlijk precies hoeveel voorraad er nog van alles is en wanneer iets geleverd wordt. Ik snap gewoon echt niet hoe iemand zelf niet kan bedenken dat het verstandiger is om dat te vragen naar iemand die in de winkel staat. Maar goed, dit is niet iets waar ik mij nou zo erg aan ergerde. Maar vooral iets wat ik gewoon niet begreep.

 

Mensen die hun mandjes overal neerpleuren

Sorry, ik kan het niet anders zeggen haha. Terwijl er een mooie stapel naast de kassa staat, worden de mandjes gewoon letterlijk maar ergens neergepleurt. Het is natuurlijk ook wel een hele grote moeite om even 2 meter te lopen om hem er netjes bij te zetten.

 

irritaties caissière

 

De grapjassen

En last but not least, de grappen. Die zal ik zeker niet missen. “Wilt u de bon mee?” – “Ja doe maar, dan heb ik vanavond weer wat te lezen.” “Wilt u de bon mee?” – “Nee hoor, mijn vrouw gelooft me wel.” “Nee, ik krijg het toch niet terug van de belasting.” Of: “Nee hoor, hang hem maar boven je bed.” En na het pinnen: “Oh, ik ben geslaagd! Krijg ik dan nu een diploma?” En dan vooral dat die persoon dan echt denkt dat hij super grappig is en ik de grap nog nooit eerder heb gehoord. Nou, bij deze: dit horen we zo’n 200 keer op een dag.

 
En dan waren dit de irritaties die ik had als caissière. Deze dingen zal ik dus niet missen haha. Maar gelukkig had ik super leuke collega’s (die ik wel zal missen) en waren er ook een heleboel gezellige klanten die het werk leuk maakte! De irritaties moet je dan soms maar voor lief nemen en gewoon naar het positieve kijken. Iets wat iedereen denk ik soms een beetje meer moet doen.

 

 

 

Heb jij ook irritaties op je werk?

Liefs, Celine

 

2 Reacties Categorieën Celine, Persoonlijk Tags: Tags: ,

2 gedachten over “De irritaties van een caissière”

  1. Haha van die stomme grappenmakers, die ik heb ook in overvloed! Ik werk gewoon in een winkel en doe zowel winkel als kassa, maar dezelfde mopjes passeren overal hoor! ;-)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial