Grappige reisverhalen

Als je thuis komt van je vakantie zit je vaak vol met verhalen voor je familie en vrienden, want tijdens je vakantie maak je van alles mee. Leuke dingen, mooie dingen of hele grappige dingen. En over die grappige dingen wil ik het vandaag hebben. Ik heb namelijk al heel wat dingen meegemaakt op vakantie waarom ik achteraf heel hard moest lachen. Van die momenten waarover je meestal als eerst verteld als je thuis komt. En ik vond het wel leuk om een paar van deze grappige reisverhalen met jullie te delen.

Vliegtuig

Vast in de parkeergarage

In 2011 gingen we met het hele gezin op vakantie naar Frankrijk. Ik weet niet meer zo goed of het nou op de heenweg was of gewoon tijdens onze vakantie, maar we moesten een keer parkeren in een parkeergarage. Op onze auto hadden we zo’n dakkoffer, dus we moesten bij elke parkeergarage goed kijken hoe hoog die was. Op deze parkeergarage stond een hoogte waarin onze auto makkelijk moest passen. We zouden zelfs nog ruim 20 centimeter overhouden. Prima dus! Dachten we… Want blijkbaar was die parkeergarage helemaal niet zo hoog als erop stond. En toen stonden we dus vast! Er was geen beweging in te krijgen. Na van alles geprobeerd te hebben hadden we het briljante idee om met zijn allen in de kofferbak te gaan zitten. De auto stond namelijk op een helling en op deze manier ging de zwaarte naar beneden waardoor hij los kwam van het plafond. Ik leg het waarschijnlijk niet helemaal goed uit, maar mijn vader kon zo de auto achteruit de parkeergarage uitrijden. Achteraf was dit echt heel grappig en moesten we er met zijn allen heel hard om lachen. Vooral om het moment met zijn allen in de kofferbak.

Een taxi nemen voor 500 meter

Vorig jaar was ik met een vriendin in Barcelona. We waren met een busreis gegaan en via de organisatie kon je met de bus mee naar bezienswaardigheden. Dit kon je zelf beslissen. De tweede dag ging de bus eerst naar Park Güell en in de middag kon je dan weer mee naar het stadion Camp Nou. Beiden wilden we graag zien, dus we vonden het wel makkelijk om dan met de bus mee te gaan in plaats van op eigen houtje. Alleen er zat best wel veel tijd tussen en we hadden geen zin om de hele ochtend in Park Güell rond te lopen. We waren er maar een paar dagen en we wilden zoveel mogelijk zien. We besloten dus om vanaf Park Guëll naar Sagradia Familia te lopen en langs de Arc de Triomf. We hadden hier 2 uur de tijd voor en het was ongeveer 2,5 kilometer. Prima, zou je denken! Maar niet als je langs heel veel leuke winkeltjes loopt en gewoon compleet de tijd vergeet. Om half 2 moesten we op een plek staan waar we werden opgehaald om naar Camp Nou te gaan. Maar om 5 voor half 2 moesten we nog 500 meter lopen. We waren bang dat we het niet gingen redden, dus namen we een taxi, die uiteindelijk weet ik viel hoeveel rondjes reed om ons geld af te troggelen. Maar uiteindelijk hebben we het gered! De bus was namelijk 10 minuten te laat… Nu moet ik er heel hard om lachen, maar wat waren we aan het stressen haha!

Kroatië Rovinj

‘Lekker bootje varen’

Samen met mijn 2 ‘stief’broers en schoonzus was ik in Kroatië. We waren in Rovinj en in het stadje heb je heel veel bootjes waar je mee mee kunt. Je wordt er de hele dag over aangesproken en op een gegeven moment was er een man die onze taal herkende. Hij bleef maar roepen: “Kom lekker bootje varen! Lekker bootje varen!” De lucht zag er niet geweldig uit, dus wij zeiden tegen hem dat we dachten dat het slecht weer werd. Hij verzekerde ons dat het prima weer is om te varen: ‘Is lekker bootje varen!’. En omdat wij de laatste mensen waren die ze nodig hadden om weg te gaan, kregen we een beetje korting. “Vooruit dan maar”, dachten we.  Het was ook zo’n leuke glasboot. Maar we zaten nog geen 10 minuten op het water en het begon te stormen. Keiharde onweer en op een gegeven moment ook regen. Dus we moesten weer omkeren. Na wat klagen bij de man die ons overhaalde, mochten we de volgende dag gratis mee. Alleen de volgende dag deed hij heel moeilijk. Uiteindelijk is het toch gelukt en hebben we ‘lekker bootje gevaren’.

Dit artikel was moeilijker dan ik dacht. Elke vakantie gebeurt er wel iets grappigs maar als je er dan bewust over moet nadenken, dan kom je er gewoon niet op. Het is wel heel leuk om op deze manier weer even aan al die vakanties terug te denken.

Heb jij ook iets grappigs meegemaakt op vakantie?

Liefs, Celine

Op de hoogte blijven van CwithC? Volg ons dan op Facebook Instagram en Youtube.