Recensie – Wanderlust (Anne de Buck)

Wanderlust Anne de Buck

Toen ik het reisboek ‘Wanderlust’ van blogger Anne de Buck voor het eerst in de winkel zag liggen was ik gelijk verkocht. “Die moet ik hebben!” was het eerste wat ik dacht. Toch heeft het lang geduurd voordat ik hem eindelijk had. Ik bleef maar uitstellen, omdat het toch wel een boek is dat redelijk aan de prijs is. Een lange tijd stond hij daarom hoog op mijn verlanglijstje. Een paar weken geleden kreeg ik hem van mijn broertje als verlaat verjaardagscadeautje. Ik ben er super blij! In dit artikel vertel ik waarom het zo’n leuk boek is.

Wanderlust Anne de Buck

“In Wanderlust komen reizen, lifestyle en food samen. Het is een persoonlijk boek waarin Anne je een kijkje
in haar keuken geeft en jou leert hoe jij net als zij overal ter wereld de leukste wijken en adressen kunt
ontdekken. Ook als je er nog nooit eerder bent geweest! In deze gids vind je honderden travel tips en tricks
om de wereld rond te reizen in stijl. Inclusief vele handige lijstjes, illustraties en inspirerende foto’s. Na het
lezen, zal reizen nooit meer hetzelfde zijn, maar nóg leuker! Anne inspireert je met deze TRAVEL STYLE
GUIDE om het meeste uit je reizen te halen en jouw reisdromen waar te maken. Bon voyage!”

Anne de Buck

Anne de Buck is de oprichtster en eigenaresse van Yourlittleblackbook.me: haar stukje internet waar ze schrijft over alle leuke hotspots die ze tegenkomt over de hele wereld. ‘Het ontdekken van nieuwe hotspots maakt me gelukkig.’, zo zegt ze zelf. Er was naar haar idee nog geen website die lekker up to date was wat betreft de leukste en hipste hotspots in Amsterdam, want dat was de stad waar ze haar hart aan verloren had. En dat is ook wat haar inspireerde om in 2012 te starten met Your Little Black Book. Maar al snel schreef ze niet alleen over Amsterdam, maar ook over verschillende plekken over de hele wereld. Nu 4 jaar later heeft ze 2 boeken (De Amsterdam City Guide en Wanderlust) en een eigen app (The Amsterdam City Guide).

Wanderlust Anne de Buck

Wanderlust

Waarmee het boek sowieso al een pluspunt verdient zijn de plaatjes met de fantastische quotes en de prachtige foto’s. Just wow! Dat maakt mij sowieso al dolgelukkig. Maar een boek red het natuurlijk niet alleen met leuke quotes en mooie foto’s. Er moet wel inhoud inzitten. En dat zit er wat mij betreft ook zeker in!

Het boek staat helemaal bomvol met leuke en bovenal handige tips & trick voor de echte reisliefhebber. Hoewel er ook wel een groot aantal tips & tricks een beetje voor de hand liggen, zijn het stuk voor stuk allemaal handigheidjes die je toch maar even moet weten. Ik vind het juist fijn dat de simpele dingetjes ook gewoon in dit boek staan!

De tips en tricks variëren van de algemene tips als ’16 budget travel tips die iedereen wil kennen’, naar tips voor de echte food-liefhebber zoals: ‘Foodtrends van over de hele wereld’. Ook vindt Anne het belangrijk dat je ‘traveled  in style’ en staat ook daarover een heel hoofdstuk aan tips voor je klaar.

Wat Wanderlust nog meer zo leuk maakt, is dat het een heel persoonlijk boek is! Anne deelt echt al haar ervaringen. Van hoe ze na al die reiservaringen erachter kwam hoe je het best je koffer in kan pakken tot aan haar grootste travel bloopers. Dat persoonlijke tintje trekt mij wel heel erg aan en geeft het toch net wat extra’s dan dat er gewoon random tips worden opgesomd. Er zit een verhaal in en dat maakt het echt leuk om te lezen.

Wanderlust Anne de Buck

Grote steden

Achterin het boek zijn een aantal grote steden van over de hele wereld uitgelicht. Amsterdam, Barcelona, Berlijn, Parijs, Londen en ga zo maar door. Waar kun je verblijven? Waar vind je een lekker restaurant ? Op welke plek moet je zijn om te shoppen? En wat zou je kunnen doen tijdens je verblijf?  Plekken of dingen waar je zelf nooit aan had gedacht, dat maakt het dan ook zo leuk!

Wanderlust Anne de Buck

Bucketlist

Als laatste is er nog een bucketlist met steden, (ei)landen en ervaringen. Ik vind het leuk om te zien waar zij al is geweest, waar ze nog naartoe zou willen en wat voor reiservaringen ze al heeft gehad en nog op haar bucketlist staan. Ook is het leuk dat je het met jezelf kunt vergelijken. En er is ook nog ruimte om plekken en ervaringen toe te voegen. Ik zeg: top boek!

Dat ik enthousiast over het boek ben is denk ik wel duidelijk. Het boek ziet er niet alleen heel mooi uit, het staat ook vol met handige tips en tricks. Ik zeg eerlijk dat echte reisjunkies van het meeste misschien niet op zullen kijken, maar ik denk echt dat er voor iedereen iets te leren valt.

Zou jij Wanderlust willen hebben?

Liefs, Celine