Met Srprs.me naar 2 bestemmingen deel 2

Zoals Celine afgelopen woensdag al had verteld zijn we op vakantie geweest. Maar we zijn niet alleen naar Mallorca geweest. Op dag 4 van onze vakantie zijn we weer naar het vliegveld gegaan om verder te reizen. Onze tweede bestemming was Porto!

We moesten om 12 uur op het vliegveld zijn en vlogen uiteindelijk om 13:40. We moesten twee uurtjes vliegen maar omdat het in Portugal een uur eerder is leek het alsof we maar 1 uurtje hadden gevlogen.

Vanaf het vliegveld hebben we de metro genomen. Helaas hadden we net de metro gemist en moesten we een half uur wachten. Het ging allemaal best soepel met de metro en was gelukkig goed te doen. Ik liep met de koffer en Celine had de kaart. Porto kent alleen maar heuvels en hele kleine steentjes dus echt makkelijk lopen was het niet met bijna 30 graden. Nadat we ongeveer 10 minuutjes hadden gelopen zei Celine ‘Uhh ik weet het niet meer zo goed.’ Samen hebben we nog even op de kaart gekeken en wat bleek, we moesten weer terug omhoog. Pff na 5  minuten toch eindelijk het hotel gevonden gelukkig. En wat was het lekker op de kamer. Eerst even bijkomen. Helaas hebben we beide geen foto’s gemaakt van het hotel of van de kamer.

toen we weer een beetje waren bijgekomen zijn we op zoek gegaan naar eten. We hadden ondertussen wel honger gekregen want Nederlandse tijd was het al 7 uur. Dus op zoek naar iets wat snel klaar is en makkelijk. De Mac dus. Na het eten zijn we een stukje door de stad gaan lopen.

Dag 2, en de eerste volledige dag in Porto. We hebben rustig aan gedaan en zijn naar een supermarkt gelopen om daar te ontbijten. Het was toen echt al heel erg warm en het was nog maar tien uur. We zouden rond 2 uur met een tuktuk een rondje door de stad gaan. We hebben dus eerst een rondje gelopen en veel souvenirwinkeltjes bekeken.

IMG_4471IMG_4683 IMG_4475

Er zaten ook twee Nederlanders in de tuktuk. Die hadden ons verteld dat we bij de brug moesten gaan kijken als het donker was. Het zag er dan heel mooi uit. Dat wilde we dan ook doen, we zouden daar toch in de buurt gaan eten. Helaas was restaurantje waar we wilde gaan eten al gesloten en hebben we heel lang gelopen voordat we wat anders hadden gevonden.
Celine heeft iets Portugees op en ik heb een gevulde omelet op.

Na het eten zijn we naar de brug gelopen, het zag er inderdaad heel erg mooi uit. Nadat we daar eventjes rond hadden gelopen zijn we nog op zoek gegaan naar een paar Geocaches.

Het was al weer dinsdag en dat betekende onze laatste volledige dag in Porto. We zijn als eerst naar een boekhandel te gaan. We hadden er al eerder gestaan maar het was toen zo druk. er werd gezegd dat hij er vanbinnen heel mooi uit zag en een en
orme trap had. En dat was ook zo. We hebben eventjes rondgelopen en allebei één kleurboek gekocht.

Daarna zijn we nog een stukje gaan lopen en hebben weer een paar geocaches gezocht. Toen het echt heel erg warm werd hebben we besloten om met de kabelbaan te gaan. Het uitzicht was echt ontzettend mooi. Op het moment dat we instapte werd er een foto gemaakt die we allebei niet aan zagen komen. Hij is toch wel erg leuk gevonden.

IMG_4530FullSizeRender

De laatste dag zijn we vroeg opgestaan om naar de dierentuin te gaan. We hebben onze koffers in het hotel gelaten en zijn met de metro en een busje naar de dierentuin gegaan.
Het was echt een hele mooie dierentuin en hebben veel gezien. De prairie hondjes lopen daar gewoon los op een veld en je mag er gewoon naartoe lopen, echt ontzettend leuk om te zien.

IMG_4546IMG_4556IMG_4595 IMG_4599

En toen was het al weer tijd om naar huis te gaan. We vlogen om 8 uur en kwamen om 23 uur Nederlandse tijd aan. We waren allebei helemaal gesloopt maar het was echt een geslaagde vakantie.

Wat is jou favoriete vakantiebestemming? En zijn jullie wel eens in Porto geweest?