Celine, Cynthia, Films, series, boeken, Reviews

We went to the movies #6

De afgelopen maand hebben we maar met moeite onze Pathé pas eruit gehaald. De films die op dit moment draaien zijn namelijk een beetje mwah. Althans, dat vinden wij. Toch is het ons gelukt en omdat we beiden naar verschillende films zijn geweest hebben we vier films om te reviewen.

We went to the movies

Downsizing

In Downsizing ontdekken Noorse wetenschappers hoe ze als oplossing voor overbevolking mensen kunnen laten krimpen tot een lengte van bijna 13 centimeter.

Het plan is om dit in 200 jaar tijd wereldwijd in te voeren. Al snel komen mensen erachter dat ze in een miniatuurwereld meer waar voor hun geld kunnen krijgen.

Bron: Pathe.nl

Cynthia:

Ik weet eigenlijk nog steeds niet zo goed wat ik van te voren van deze film had verwacht maar al helemaal niet wat we hebben gezien. Ik vond deze film namelijk ontzettend saai. Er zat geen goed lopend verhaal in en het leek bijna wel een documentaire. Met het idee van de film zou je nog aardig wat leuke dingen kunnen verzinnen denk ik maar daar hebben ze de plank helaas helemaal mee misgeslagen.

Cijfer: 4,0

12 Strong

12 Strong speelt zich af op de onzekere dagen na de schokkende gebeurtenissen op 9/11.

Het team van de Amerikaanse Special Forces, geleid door hun nieuwe kapitein Mitch Nelson (Chris Hemsworth), is uitgekozen om als eerste van de Amerikaanse troepen naar Afghanistan af te reizen voor een extreem gevaarlijke missie. Daar moeten ze in de ruige bergen de Generaal van de Noordelijke Alliantie (Navid Negahban) overtuigen om hun krachten te bundelen om hun gemeenschappelijke tegenstander te verslaan: de Taliban en hun Al Qaeda-bondgenoten.

Naast het overwinnen van wederzijds wantrouwen en een enorme cultuurkloof, moet het team – gewend aan de modernste oorlogsvoering – de onderontwikkelde tactieken van de Afghaanse soldaten aannemen en gaan de Amerikanen te paard de strijd aan. Als nieuwe bondgenoten moeten ze het onderbezet en onderbewapend opnemen tegen een meedogenloze vijand die geen genade kent.

Bron: Pathe.nl

Cynthia:

In tegenstelling tot de vorige film vond ik deze echt heel goed. De acteurs waren heel goed wat natuurlijk een belangrijke rol is voor een goede film. Ondanks dat de film ruim 2 uur duurde heb ik mij geen moment verveeld. Er zat veel actie in. Ook vond ik het dat er echt een soort inleiding van de film was en ook een afsluiting ook al was die erg kort. Al met al dus zeker een aanrader om een keer te gaan kijken

Cijfer: 8,3

Huisvrouwen Bestaan Niet

In de komedie Huisvrouwen Bestaan Niet worden twee zussen en hun moeder gedwongen om hun verschillen aan de kant te schuiven en na te denken over het leven en huishouden dat ze voeren.

Bron: Pathe.nl

Celine:

Vorige week vertelde ik al dat ik alleen naar de bioscoop ging. De film die ik toen heb gezien is Huisvrouwen Bestaan Niet. En wat een leuke film is dit! Nederlandse films zijn altijd een beetje hetzelfde en op zich vind ik de meeste wel prima films, maar niet geweldig. Dit was wel écht een hele leuke film. Het verhaal was leuk en eens een keer wat anders. Ik heb ook erg gelachen tijdens de film en dat komt ook zeker door de acteurs. Het zijn stuk voor stuk allemaal leuke acteurs. En ik vind het vooral niet erg dat Jim in deze film speelde haha. De beschrijving van Pathé vind ik trouwens een beetje onduidelijk, je kan beter de trailer even checken!

Cynthia is twee maanden geleden naar de Ladies Night geweest, in een eerdere ‘We went to the movies’ kon je haar review al lezen!

Cijfer: 7,0

Black Panther

Marvel’s Black Panther volgt het verhaal van T’Challa, die na de dood van zijn vader, de koning van Wakanda, terugkeert naar huis om zijn rechtmatige plek als koning in te nemen.

Zijn moed als koning en – Black Panther – wordt alleen op de proef gesteld door een heftig conflict met een oude vijand, dat niet alleen het lot van Wakanda, maar ook van de rest van de wereld in gevaar brengt.

Geconfronteerd met verraad en gevaar moet de jonge koning zijn bondgenoten verenigen en zijn krachten inzetten om zijn vijanden te verslaan en de veiligheid van zijn volk te waarborgen.

Bron: Pathe.nl

Celine:

Dit is dus echt een film die ik eerlijk gezegd niet zo snel zou kiezen. Veel mensen zullen mij misschien voor gek verklaren, maar ik ben echt helemaal niet van de Marvel films. Er zijn er wel een aantal die ik wel leuk vind, maar mijn voorkeur gaat er niet naar uit. Waarom ging ik dan naar deze film zou je je dan misschien afvragen? De laatste dag van de maand wilde ik eigenlijk nog wel naar de film om mijn pas eruit te halen. Ik wilde graag naar Molly’s Game, maar mijn vriend leek dat niet zo leuk dus heb ik hem de film laten kiezen. Maar zoals we aan het begin van het artikel al aangaven vielen de films een beetje tegen dus was dit de enige optie. Mijn vriend houdt er eigenlijk ook niet zo van, maar omdat de verhalen zo goed waren en we toch graag wilden besloten we toch maar te gaan. En je gaat het niet geloven, maar ik ben om! Wat een gave film was dit! Zowel mijn vriend als ik liepen enthousiast de zaal uit en waren blij dat we gegaan waren. Het verhaal was goed, de actie was top, de acteurs deden het geweldig en de setting/kostuums en dergelijke waren prachtig. Zelfs voor een ‘niet Marvel liefhebber’ echt een aanrader!

Cijfer: 8,0

Welke film moeten we volgens jou echt zien?

Liefs, Cynthia en Celine