Cynthia, Reizen

Plog: vijf daagjes genieten op Kreta

Voor mijn moeder haar 50’s verjaardag zijn we een paar dagen naar Kreta geweest. Alex en ik hebben mijn moeder dat cadeau gegeven en tot op het vliegveld wist ze niet waar we naartoe zouden gaan. Ik wilde eerst gaan vloggen maar toen we daar waren dacht ik dat het misschien ook wel leuk is om een keer een foto verslag te maken. Ik heb dus vijf dagen lang voor mijn doen erg veel foto’s gemaakt.

Zaterdag 8 september

We kwamen zaterdag vrij laat aan en hebben dus ook niet zoveel gedaan. We zijn even op zoek gegaan naar een supermarkt om wat te eten en drinken te halen maar daar heb ik geen foto’s van. Ik heb wel foto’s gemaakt van ons prachtige appartement.

Wij verbleven in een airbnb die je hier kunt huren. Het zag er allemaal heel erg mooi en nieuw uit. Ook lag het redelijk centraal in het centrum en dicht bij de haven.

Zondag 9 september

We liepen op zondag door de stad en hadden het idee dat het een beetje uitgestorven was. Er waren wel winkels open maar heel willekeurig. Alsof de ene winkel wel open wilde op zondag, de ander niet en weer een ander was gewoon een leeg pand. We hebben die dag veel gelopen en zijn onder andere langs het kasteel geweest.

We zijn ook door de stad gelopen. Helaas was bijna alles dicht maar gewoon lekker door de straatjes lopen was al heel leuk. Zo kwamen we ook gelijk een aantal winkels tegen waar we graag naar binnen wilden dus dat moesten we maat even onthouden voor de volgende dag.

Kreta

Het weer was echt heerlijk, gemiddeld ongeveer 26 graden. Af en toe even afkoelen in het appartement was dan ook niet verkeerd. Daar zijn we ook op zoek gegaan naar een leuk tentje waar we konden eten. In één van de folders kwamen we een burger restaurant tegen. Het zag er goed uit en ook helemaal niet duur.

Maandag 10 september

We hadden ’s ochtends een heerlijk ontbijtje gescoord bij een bakker een paar straten verderop, helaas heb ik daar geen foto meer van. Nadat we lekker hadden ontbeten zijn we weer een beetje richting het centrum gelopen en hebben we een kaartje gekocht voor de hop on hop off bussen.

Die dag heb ik helaas ook maar weinig foto’s gemaakt en hebben we veel in de bus gezeten. Gewoon een extra rondje omdat het kan en omdat het wel heel erg lekker was boven in de bus. Wel hebben we een heerlijk ijsje op.

Kreta

‘S avonds hebben we weer bij hetzelfde eet tentje gegeten als de dag ervoor want dat was erg goed bevallen. Op Kreta is het al aardig vroeg donker, ongeveer rond acht uur. Het was wel heel erg leuk om dan langs het water te lopen dus dat hebben we ook gedaan. Ook zijn we nog even langs een winkelstraat gelopen waar voornamelijk veel souvenirs te koop zijn.

Dinsdag 11 september

Volgens mij ga ik met de dag minder foto’s maken. Ook deze dag hebben we best een lange rit in de bus gezeten. Er waren twee verschillende lijnen en vandaag zijn we voor de blauwe lijn gegaan. Die zou voornamelijk langs een aantal hotels rijden en langs een paar stranden. We wilden toch nog iets van het strand zien dus we hadden ons thuis al omgekleed en hadden een paar handdoeken meegenomen.

We hebben uiteindelijk anderhalf uur op het strand gezeten en toen hadden we het wel weer een beetje gehad. Het was ondertussen al bijna vier uur en we moesten de bus weer halen.

Kreta

Nadat we ons weer lekker hadden opgefrist in het appartement zijn we op zoek gegaan naar wat te eten. Alex had al ergens iets gezien wat er wel lekker uitzag. Het was een soort fastfood maar dan iets luxer dan een Mac. Ze hadden er van alles, van burgers tot aan pasta en ook luxe sandwiches.

Woensdag 12 september

Dit was helaas alweer onze laatste dag. We konden helaas onze koffers niet achterlaten en moesten om 12 uur het appartement al verlaten. We hebben dus heel de middag met onze koffer gelopen maar dat mocht de pret niet drukken.

Kreta

Bij het kasteel kon je nog een heel eind naar een vuurtoren lopen. Ik denk dat het bijna twee kilometer had geweest helemaal naar het einde dus we zijn ongeveer tot de helft gegaan. Met koffers en bijna 30 graden was dat ver zat. Het waaide die dag enorm en dat leverde leuke beelden op. Het was nog een heel gedoe om een foto te maken waar verder niermand op stond want iedereen wilde daar foto’s maken. Tot geweldige momenten aan toe want daar word je namelijk zeik nat. Wat je al niet over heb voor een leuke foto.

Ik heb ook nog een paar kleine dingen gekocht op Kreta. Aangezien dat niet genoeg is voor een volledige shoplog zal ik het hier nog even kort laten zien. In een hobby winkel heb ik onder andere een stempel en een stencil gekocht. Helaas kon ik niet zoveel meenemen omdat we alleen met handbagage vlogen. Ik heb nog wel gekozen voor een klein potje met folie glitters.

shoplog

Uiteraard heb ik nog een paar nagellakken gekocht. Het merk heet Tommy G, ik ken het merk niet maar het heeft wel hele leuke lakken. Verder heb ik nog een klein toilettasje gekocht en een armband. En ik kon het niet laten om nog een sleutelhanger en een magneet te kopen dus ook die zijn in mijn koffer beland.

Ik heb enorm genoten van deze paar dagen en ik kan weer een land open krassen op mijn kraskaart. Ik hoop dat jullie het ook leuk vonden om een keer een foto verslag te zien in plaats van een vlog.

Ben jij wel eens op Kreta geweest?

Liefs,

Cynthia

Op de hoogte blijven van CwithC? Volg ons dan op Facebook, Instagram en Youtube.